مقایسه صندوقهای درآمد ثابت

مقایسه صندوق درآمد ثابت

فهرست عناوین مطلب

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت نسبت به دیگر صندوق‌ها

سرمایه­‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت (Fixed Income Funds) مزایای متعددی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  1. امنیت و ریسک کم: ترکیب دارایی­‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به این دلیل که از اوراق مشارکت دولتی و شرکتی و سپرده بانکی تشکیل شده‌اند، از ریسک کمتری برخوردارند.
  2. تیم حرفه ای: با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص در زمینه اوراق بهادار، سپرده‌های بانکی و… امکان انجام سرمایه‌گذاری‌های حرفه‌ای و مناسب را دارا هستند.
  3. صرفه مقیاس: باتوجه به منابع در اختیار این صندوق‌ها قدرت چانه زنی آنها در معاملات و درنتیجه کسب بازدهی مناسب افزایش پیدا می­کند.
  4. درآمد ثابت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت برای سرمایه‌گذاران درآمدی ثابت فراهم می‌کنند.

در نتیجه، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، انتخابی مناسب برای سرمایه‌گذارانی است که امنیت سرمایه‌گذاری و کسب درآمد ثابت را می‌خواهند.

مزایا سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت

فاکتورهای مهم برای مقایسه صندوق‌های درآمد ثابت کدامند؟

قبل از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت، عوامل مهم زیر را باید در نظر بگیرید:

  • کیفیت اعتباری: کیفیت اعتباری اوراق بدهی نگهداری شده توسط صندوق بسیار مهم است. به دنبال صندوق‌هایی باشید که در اوراق بدهی با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری می‌کنند و ریسک نکول پایین دارند. برای مثال اوراق بدهی با ضمانت بانکی، اعتبار بالاتر و ریسک کمتری نسبت به دیگر اوراق بدهی بدون ضمانت بانکی دارد.
  • بازده مورد انتظار: بازده مورد انتظار صندوق را در نظر بگیرید و بررسی کنید که آیا با اهداف سرمایه‌گذاری شما مطابقت دارد یا خیر.
  • ریسک‌پذیری: ریسک‌پذیری صندوق را در نظر بگیرید و بررسی کنید که آیا با ظرفیت ریسک‌پذیری شما مطابقت دارد یا خیر. صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت باتوجه به نوع اوراق بدهی نگهداری شده، می‌توانند در طیفی از ریسک کم تا ریسک بالا برخوردار باشند.
  • میانگین سررسید دارایی­‌های با درآمد ثابت صندوق: این موضوع اثر تغییرات نرخ بهره را بر قیمت اوراق در نظر می‌گیرد.
  • هزینه‌ها : به دنبال صندوق‌هایی باشید که هزینه‌های کمتری دارند تا اثر آن بر بازده را کاهش دهید.
  • سابقه مدیر صندوق: سابقه مدیران و سابقه عملکرد آنها را در نظر بگیرید و بررسی کنید که آیا آنها توانایی  مدیریت نوسانات بازار را دارند یا خیر.
  • ترکیب دارایی‌ها: ترکیب دارایی‌های نگهداری شده توسط صندوق که شامل اوراق مشارکت، اوراق بدهی شرکتی و سهام و سپرده بانکی میشود را در نظر بگیرید.
  • نقدینگی: نقدینگی صندوق را در نظر بگیرید و بررسی کنید که آیا می‌تواند نیازهای ابطال و برداشت وجه شما را تأمین کند یا خیر.
  • رعایت قوانین و مقررات: با بررسی گزارش‌های حسابرسی و نظارتی توسط ارکان صندوق و سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی کنید که آیا صندوق استانداردهای نهاد ناظر و صنعت را رعایت می‌کند یا خیر.
  • سابقه عملکرد: سابقه عملکرد صندوق را، که شامل بازده آن در شرایط مختلف بازار و در زمان‌های مختلف‌ می‌شود را بررسی کنید.

با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانید تصمیم مناسبی در زمینه انتخاب یک صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت که اهداف سرمایه‌گذاری شما را برآورده و متناسب با ریسک‌پذیری شما باشد، اتخاذ نمایید.

مقایسه ۵ صندوق بزرگ درآمد ثابت با ضمانت نقدشوندگی در کشور

هدف از سرمایه‌گذاری و اولویت بندی فاکتورهایی مانند: ارزش خالص دارایی‌ها، تاریخ پرداخت سود، میزان بازدهی، ترکیب دارایی‌ها و… در صندوق‌های درآمد ثابت برای هر فرد متفاوت است. بنابراین می‌توانید با کمک جدول زیر، بر اساس بازده یکساله صندوق‌های درآمد ثابت برتر کشور، صندوق موردنظر خود را انتخاب کنید.

مقایسه-5-صندوق-درآمد-ثابت
فرودین ۱۴۰۳
اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 10 =