۶ مرداد ۱۴۰۳
لوگو بانک ملت
تامین سرمایه بانک ملت

مرکز دانش » 

گزارش صنعت بیمه (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳)

گزارش صنعت بیمه - فراسود ملت

فهرست عناوین مطلب

صنعت بیمه یکی از ارکان حیاتی اقتصاد هر کشوری به شمار می‌آید، زیرا با ارائه خدمات بیمه‌ای، نقش مهمی در مدیریت ریسک‌های مالی و اقتصادی افراد، شرکت‌ها و جامعه ایفا می‌کند.

شرکت‌های بیمه از طریق پذیرش ریسک‌های متنوع و همچنین تجهیز و تقویت منابع مالی برای سرمایه‌گذاری در بازار پول و سرمایه، نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور دارند. این شرکت‌ها با دریافت مبالغی تحت عنوان حق بیمه، پرداخت خسارت‌های احتمالی را درآینده تعهد می‌نمایند. از آنجا که پرداخت خسارت‌ها احتمالی و مربوط به زمان آینده است، احتمالا وقفه زمانی قابل ملاحظه‌ای بین دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت وجود خواهد داشت. این وقفه زمانی است که در حقیقت امکان مشارکت فعال شرکت‌های بیمه در بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری وجوه حق بیمه را فراهم می‌آورند.

جهت دریافت گزارش کامل صنعت بیمه می‌توانید آن را از لینک انتهای صفحه دانلود نمایید.

سرفصل‌های موجود در گزارش صنعت بیمه

تحلیل صنعت بیمه، فرآیندی جامع است که به ارزیابی وضعیت مالی، عملکرد و روندهای موجود در این صنعت می‌پردازد. این تحلیل با فراهم کردن اطلاعات جامع و دقیق، به تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌تر افراد، مدیریت بهتر ریسک‌های آنان و بهبود عملکرد مالی و عملیاتی شرکت‌های بیمه کمک می‌کند و در نهایت، این فرایند منجر به تقویت اعتماد عمومی به صنعت بیمه و افزایش پایداری اقتصادی می‌شود. در ادامه گزارش صنعت بیمه ارائه می‌شود. این گزارش شامل سرفصل‌های زیر می‌باشد:

  • سهم حق بیمه‌های زندگی و غیر زندگی در ایران و جهان
  • عملکرد صنعت بیمه ایران در یازده ماهه سال ۱۴۰۲
    • ارزش بازار شرکت‌های بیمه‌ای
    • مقایسه شرکت‌های بیمه‌ای از منظر ضریب خسارت
    • پرتفو بیمه‌‎ای شرکت‌های بیمه‌ای
    • روند بازدهی شرکت‌های بیمه‌ای
    • و…

چکیده آمار عملکرد بازار بیمه

در ادامه چکیده آمار عملکرد بازار بیمه در ۱۱ ماهه اول ۱۴۰۲ ارائه شده است که به اطلاعات مفیدی از جمله حق بیمه تولیدی، تعداد بیمه نامه‌های صادره، خسارت پرداختی، تعداد خسارت پرداختی و نسبت خسارت اشاره دارد و  برای کسب اطلاعات در خصوص وضعیت این صنعت در کشور ضروری به نظر می‌رسد.

عنوان شاخصمقدار شاخصتغییر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل
حق‌بیمه تولیدی۲۴۸.۷ همت۶۰.۶ درصد رشد
تعداد بیمه نامه صادره۶۹.۶ میلیون فقره۶.۸ درصد رشد
خسارت پرداختی۱۳۹.۸ همت۶۵ درصد رشد
تعداد خسارت پرداختی۶۷.۲ میلیون فقره۶.۱ درصد افزایش
نسبت خسارت۵۶.۲ درصد۱.۵ واحد افزایش
سهم رشته های عمده از بازاردرمان۳۱.۵درصد از حق بیمه ۴۰.۲ درصد از خسارتشخص ثالث و مازاد۲۷.۴ درصد از حق بیمه ۳۲.۲درصد از خسارت
زندگی۱۴.۱ درصد از حق بیمه ۸.۴ درصد از خسارتبدنه اتومبیل۶.۹ درصد از حق بیمه ۹.۳ درصد از خسارت

روند بازدهی شرکت‌های بیمه‌ای

روند بازدهی شرکت‌های بیمه‌ای نشان‌دهنده توانایی شرکت در مدیریت هزینه‌ها، تولید درآمد و ایفای تعهدات مالی شرکت است. این شاخص‌ها می‌تواند به سرمایه‌گذاران، مدیران و سایر ذینفعان، اطلاعات ارزشمندی ارائه دهد که به تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و عملیاتی آنها کمک می‌کند. در ادامه به روند بازدهی شرکت‌های بیمه‌ای از ابتدای سال ۱۴۰۲ الی اردیبهشت ۱۴۰۳ پرداخته می‌شود.

دانلود فایل کامل گزارش صنعت بیمه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

  • استفاده از این گزارش تنها با ذکر منبع «فراسود ملت» بلامانع است.
اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =