۴ مرداد ۱۴۰۳
لوگو بانک ملت
تامین سرمایه بانک ملت

 صندوق درآمد ثابت «آتیه ملت»، قابل معامله در بورس(ETF) می‌شود.

صندوق-آتیه-ملت-ملت-قابل-معامله-در-بورس-شد

به گزارش روابط عمومی تامین سرمایه بانک ملت، به زودی و طی روزهای آتی صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت آتیه‌ملت از نوع «صدور و ابطالی» به «قابل معامله در بورس» یا همان «etf» تغییر می‌یابد. این صندوق که از تاریخ ۱۳۹۰ آغاز به فعالیت نموده است، از مزایا و ویژگی‌هایی از جمله نرخ سود تقسیمی ٪۲۵٫۷۵ (معادل ۲۹٪ مؤثر) و ضمانت نقدشوندگی بانک ملت برخوردار می‌باشد. همچنین با پرداخت مبالغ حاصل از ابطال طی چهار نوبت در روز، واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق نقدشوندگی بالایی را دارا می‌باشند.

بنابر این گزارش، با تغییر نوع صندوق آتیه ملت از «صدور و ابطالی» به «قابل معامله در بورس»، از این پس سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق پنل‌های کارگزاری‌های دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به سرمایه‌گذارای در این صندوق اقدام نمایند.

لازم به ذکر است برای تمامی سرمایه‌گذاران فعلی این صندوق که هم‌چنان متمایل به بهره‌مندی از صندوق درآمد ثابت «صدور و ابطالی» می‌باشند، امکان ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری فعلی و ثبت درخواست صدور در صندوق  صدور و ابطالی اندوخته‌ملت با نرخ سود مشابه و ضمانت نقدشوندگی بانک ملت وجود خواهد داشت.

در صورت نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره ۱۶۷۸ با ما در ارتباط باشید.  

 ویژگی‌های صندو‌ق‌های قابل‌معامله در بورس(ETF)

در ادامه به برخی ویژگی‌های صندوق‌های قابل معامله در بورس می‌پردازیم:

  • نقدشوندگی بالا:  این صندوق‌‌ها دارای بازارگردان بوده و در صورت ثبت سفارش، خرید و فروش در همان روز معامله انجام خواهد شد.
  • سرمایه‌گذاری آسان: باتوجه‌ به این که صندوق قابل‌معامله در بورس به‌صورت مستقیم در بازار بورس/فرابورس و از طریق پنل کارگزاری معامله خواهد شد، سرمایه‌گذاران می‌توانند در زمان باز بودن بازار، به‌سادگی با ورود به پنل کارگزاری مانند سایر نماد‌های موجود در بازار سرمایه واحدهای صندوق قابل معامله را خریدوفروش نمایند.
  • شفافیت سرمایه‌گذاری: مشاهده سبد سرمایه‌گذاری صندوق برای تمامی سرمایه‌گذاران فراهم است.
  • معافیت مالیاتی: درآمدهای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های‌ سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس نیز معاف از مالیات خواهد بود.

راهنمای سرمایه‌گذاری در صندوق قابل معامله در بورس آتیه ملت

لینک ویدئوی راهنمای ثبت‌نام در سجام

اخبار مرتبط

6 پاسخ

  1. ضمن عرض سلام وخسته نباشید ایا صندوق آتیه ملت از امروز به بعد در سایت فراسود قابلیت ابطال یا خرید ندارد وحتما باید در بورس خرید یا ابطال انجام شود

    1. سلام باتشکر از حسن توجه شما
      امکان ثبت درخواست صدور و ابطال تا پایان فرآیند تبدیل صندوق آتیه ملت از نوع «صدور و ابطالی» به «قابل معامله در بورس»، غیرفعال خواهد بود و زمان امکان خرید و فروش آن در بورس، اطلاع رسانی خواهد شد.

    1. با سلام
      باتوجه به etf شدن صندوق آتیه ملت، می بایست پس از مراجعه به سامانه معاملاتی کارگزاری مورد نظر خود، به منو تغییر کارگزاری ناظر مراجعه کرده و نماد آتیه ملت را انتخاب کنید و ثبت درخواست را انجام دهید. ۲۴ ساعت پس از ثبت درخواست، امکان فروش نماد آتیه ملت، در سامانه معاملاتی کارگزاری مورد نظر فراهم خواهد بود.

  2. سلام وقت بخیر من روز چهارشنبه ۲۳ خرداد در کارگزاری بانک ملت تغییر کارگزار ناظر را ثبت کردم ولی هنوز در کارگزاری نماد صندوق اتیه ملت نشون داده نمیشه . من در این صندوق **** واحد سرمایه دارم . چقدر طول میکشه تا در کارگزاری ثبت بشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      ۲۴ ساعت پس از ثبت درخواست، امکان فروش نماد آتیه ملت، در سامانه معاملاتی کارگزاری مورد نظر فراهم خواهد بود. در صورت نیاز با کارگزاری مورد نظر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + شانزده =