۴ مرداد ۱۴۰۳
لوگو بانک ملت
تامین سرمایه بانک ملت

مرکز دانش » 

بهترین روش های سرمایه گذاری برای مهندسان

سرمایه گذاری برای مهندسان

فهرست عناوین مطلب

خوشبختانه، درک موضوعات سرمایه‌گذاری برای مهندسان، چندان سخت نیست. با آموزش مباحث اولیه و دریافت مشاوره حرفه‌ای می‌توانند هوشمندانه به سرمایه‌گذاری بپردازند. آشنایی مهندسان با فضای سرمایه‌گذاری حائز اهمیت است زیرا؛

  • عموما مهندسان کار خود را خیلی زودتر از سایر مشاغل پردرآمد (مانند پزشکان یا وکلا) شروع می‌کنند و زودتر از بقیه به درآمد می‌رسند. بنابراین سرمایه‌گذاری در سال‌های شروع فعالیت، چشم‌انداز روشنی در آینده برایشان شکل خواهد داد.
  • عموما مهندسان خبره، مخصوصا مهندسان برنامه‌نویس کامپیوتر، مهندسان عمران و معماری، مهندسین صنایع و هوافضا از دستمزد نسبتا بالایی (نسبت به میانگین جامعه) برخوردارند و اغلب برنامه‌ای برای وجوه نقد اضافی خود ندارند.
  • پروژه‌های ارزشمند مهندسان که منجر به دریافت مبالغ هنگفت مالی می‌شوند، فصلی و دوره‌ای هستند. پروژه‌های عمرانی و ساختمانی، پروژه‌های کلان برنامه‌نویسی و بازی‌سازی، پروژه‌های تجهیزات هوافضا و کشتی و دریا و مکانیک و…  با این که پول خوبی به حساب مهندسان روانه می‌کنند، اما همیشگی نیستند و تناوب آن بستگی به عوامل مختلفی دارد. در فواصل پروژه‌های ‌‌پولساز، چه چیزی می‌تواند ضامن نگهداشت سرمایه و درآمدزایی برای آنها باشد؟ غیر از سرمایه‌گذاری چه راهی می‌شناسید؟
  • مهندسان تلاش می‌کنند همواره از هر نقطه‌ای که هستند رو به جلو حرکت کنند و با دانش روز علوم و ریاضی، مهارت‌های حل مساله، نوآوری، اختراع و اکتشاف شرایط زندگی را بهبود ببخشند. این روحیه اگر به دنیای سرمایه‌گذاری نیز پیوند بخورد بی‌شک اتفاقات چشمگیری رقم خواهد خورد.

اگر مهندس هستید و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری

از سنین جوانی شروع کنید

وقتی جوان هستید، به عنوان یک مهندس یا متخصص، دارای موقعیت منحصر به فردی هستید. پزشکان و وکلا و بعضی دیگر از مشاغل برخلاف شما برای رسیدن به موقعیت خوب سرمایه‌گذاری نیاز به زمان دارند. این موضوع شما را در موقعیتی عالی قرار می‌دهد تا از سرمایه‌گذاری‌های با انواع سطوح ریسک و بازدهی بالا بهره‌مند شوید. صندوق‌های درآمد ثابت، مختلط و سهامی و دیگر بخش های بازار سرمایه را قبل از افزایش سن امتحان کنید. نگران نباشید حتی اگر در جوانی بخشی از سرمایه خود را از دست دهید، زمان زیادی برای جبران آن دارید.

در شرایط ناپایدار اقتصادی، استراتژی «خرید و نگه‌داری» را در نظر بگیرید.

پیشنهاد استراتژی «خرید و نگه‌داری»  با اینکه خیلی جذاب نیست، اما کار می‌کند. هر استراتژی سرمایه‌گذاری (به صورت غیرمستقیم) با وعده بازدهی بالا و وسوسه‌انگیز، خطر شکست را نیز در پی دارد. در شرایط ناپایدار اقتصادی، ترجیح افراد ریسک‌گریز می‌تواند این باشد که سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت را تجربه کنند و با ارزیابی و بررسی دوره‌ای و کسب اطمینان خاطر، سرمایه‌گذاری مجدد را هم به شکل خودکار انجام دهند.

سرمایه‌گذاری را با مشاوره حرفه‌ای‌ها شروع کنید

هنگام سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار سرمایه تحلیل اینکه یک سهم تحت تاثیر چه عواملی بالا می‌رود و تحت شرایطی به اصطلاح می‌ریزد با پیچیدگی‌هایی روبه‌روست. بنابراین اگر در این زمینه دانش یا تجربه کافی ندارید باید از مشاوران مالی، شرکت‌های تأمین سرمایه، شرکت‌های سبدگردان، مدیریت دارایی و کارگزاری کمک بگیرید.

  خوشبختانه در مورد سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها، بویژه صندوق‌های درآمد ثابت، این پیچیدگی وجود ندارد. سود سالانه و روزشمار، با ضامن نقدشوندگی معتبر کار را آسان می‌کند. اگر برای سرمایه‌گذاری پا در زمین محکمی بگذارید، می‌توانید مطمئن باشید که سرمایه شما در مسیر درستی رشد خواهد کرد. سرمایه‌گذاری آنلاین، پرسود و مطمئن در سامانه‌های سرمایه‌گذاری نوین با سهولت و مدیریت حرفه‌ای در اختیار شماست.

 از شکاف‌های دانش سرمایه‌گذاری خود آگاه باشید

 کدام یک از مباحث مربوط به امور مالی و سرمایه‌گذاری برای شما مبهم هستند؟ سرمایه‌گذاری مستقیم یا غیرمستقیم؟ نرخ سود اسمی، نرخ سود موثر سالانه و انواع ریسک و…..؟ با داشتن دانش عمومی در مورد امور مالی می‌توانید به راحتی متوجه شوید که چه نکاتی حائز اهمیت بوده و نیازمند توجه بیشتر شما می‌باشد و چه نکاتی هستند که در صورت عدم آگاهی می‌تواند منجر به شکست شما شوند. 

برای امور سرمایه‌گذاری به راحتی اعتماد نکنید

هنگامی‌که به دکتر مراجعه می‌کنید اگر با افراد غیرمتخصص مواجه شوید چه کار می‌کنید؟ برای تعمیرات فنی خودرو آیا به هر مکانیکی اعتماد می‌کنید؟ برای امور سرمایه‌گذاری چطور؟ پای پولتان درمیان است، پس حتما تحقیق کنید و هنگام تحقیق، به سابقه درخشان، تجربه و تخصص افراد حقیقی و شرکت‌‎های حقوقی توجه کنید. اگر خودتان به تنهایی پیش می‌روید کتاب‌ها و وب‌سایت‌های مربوط به امور مالی و سرمایه‌گذاری را بررسی کنید.

سخن آخر

همین طور که ملاحظه می‎کنید این نوشتار برای مهندسان تنظیم شده است، اگرچه، به نظرمی‌رسد برخورداری از روحیه محاسبه‌گری، طراحی، ایده‌‌پردازی و خلاقیت، پشتکار و دقت‌نظر منحصر به فردِ مهندسان ‌‌باشد؛ اما اگر شما هم در کار خود شبیه این افراد فکر می‌کنید و محیط پیرامون خود را با ویژگی‌های ذکرشده در بالا بررسی و تحت تاثیر قرار می‌دهید؛ شما هم به ‌نوعی مهندس هستید و مستعد بکاربستن روحیه مهندسی خود در عرصه سرمایه‌گذاری.

نهایتا اینکه بدانید گزینه‌های سرمایه‌گذاری فراوانی در محیط پیرامون است و همه آنها درحال اثبات این ادعا که به سودآوری نزدیکترند. حقیقت این است آنقدرها هم نیاز نیست وسواس‌گونه عمل کنید. برای ذهن‌های حسابگر و خلاق مهندسان گزینه‌های خوب و دردسترس کم نیستند؛ مهم‌تر از هرچیزی آن است که سفر سرمایه‌گذاری خود را همین حالا شروع کنید.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شانزده =